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Nicola Mazzotta, sj (1669-1737)

Lo stemma della chiesa dei gesuiti a Napoli
Lo stemma della chiesa dei gesuiti a Napoli


NOTA BENE. Questo testo è un semplice "appunto", pubblicato provvisoriamente in attesa di trovare il tempo
per curare o farne curare la traduzione, il commento, o entrambe le cose.

Da: Theologia moralis [postumo, 1748] [1]


Tractatus VI, disputatio I, quaestio II, caput 2, § 3,2
Trattato VI, disputatio I, quaestio II, capitolo 2, paragrafo 3,2

/ p. 312 / II. Mollities, Fornicatio, Sodomia, Bestialitas specie differunt; quia, etsi opponantur eidem virtuti castitas, opponuntur tamen modo notabiliter diverso; hoc est (ut bene Tanner.<us> [2].d. 4. de Peccatis ex Valent.) adeo diversa ratione, & malitia opponuntur eidem virtuti, ut qui est propensus ad unum eorum, quantum est ex malitia peccati, non sit similiter propensus ad aliud.
Cerco traduzione in italiano per questo brano. Chi potesse aiutarmi, mi scriva. Grazie anticipate.
Jure proinde damnatur ad Alex. VII prop. 24[3]. Mollities, Sodomia, & Bestialitas sunt peccata eiusdemi speciei infimae; ideoque sufficit dicere in Confessione, se procurasse pollutionem.
(...)
Testo
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Tractatus VI, disputatio II, quaestio III, appendix, caput 2, § 2,2.

De Casibus reservatis in Dioecesi Neapolitana, quibus non est annexa Excommunicatio.

Trattato VI, disputatio II, quaestio III, appendice, capitolo 2, paragrafo 2,2.

Sui casi riservati al vescovo, nella diocesi di Napoli, che non comportano scomunica[4].


/ p. 373 /  II. Exercentes peccatum Sodomiae, vel cum Brutis coeuntes; ita tamen, ut in his luxuriae casibus tantum masculi comprehendantur [5].
Cerco traduzione in italiano per questo brano. Chi potesse aiutarmi, mi scriva. Grazie anticipate.

Nota primo, Exercentes, & c.

Testo
Tria requiruntur ad hunc casum, exercitium, sodomia perfecta, & persona ejusdem sexus: Testo
hinc primo, Non incurrit, qui semel, aut bis, aut ter sodomiam commisit, sed in quarta, aut quinta, & c., quia sic dicitur eam exercere: Dian.<a> p. 2. t. 12. r. 65[6], et alii; modo non fuerit antecedentes per confessionem retractatae, ut addit Quarti:
[7].
Testo
Secundo, Non incurrit, qui non consummat in vase praepostero, quia nondum est sodomia perfecta: Doctores communiter: si autem consummat, probabiliter solum incurrit agens, quippe dicitur sodomita; patiens enim dicitur tantum mollis: Cajet.<anus> [8], Quart.<us>, et alii, quamvis Tamb.<urinus> [9].probabile etiam putet oppositum:  Testo
Tertio, Probabiliter non incurrit mas, si abutatur vase praepostero feminae, quia proprie non sodomiam, sed peccatum contra naturam committit: Quart.<us>, et alii communius contra alios; incurrit vero mas, si consummet in vase praepostero maris, quia sodomia proprie est copula carnalis personarum ejusdem sexus: feminae autem non incurrunt, ut expresse ait textus.  Testo
Secundo, Vel cum Brutis, & c. 
Ad hunc alium casum sufficit unum peccatum bestialitatis, quia non requiritur exercitium ex textu; debet tamen consummari intra vas, ut ait Tamb.<urinus>, quamvis alii id non requirant.
Testo
Qui coit cum daemone, per Arsdech[10], Quart.<um>, & alios incurrit hunc casum, quia coit cum specie diversa ab homine; sed alii cum Tamb.<urino> negant, quia non est proprie bestialitas. Testo
Feminae neque incurrunt hunc casum, ut patet ex text.<o>. Testo
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Tractatus VII, disputatio I, quaestio II,  caput 11, prologus.

De impedimento affinitatis.

Titolo

/ p. 398 / Affinitas est Propinquitas Personarum proveniens ex copula, sive licita, sive illicita, etiam facta cum insana, ebria, dormiente, invita, seu coacta.
Cerco traduzione in italiano per questo brano. Chi potesse aiutarmi, mi scriva. Grazie anticipate.
/ p. 399 / Nam ad affinitatem tantum sufficit Sanguinis, idest seminum Commixtio, ex cap. Lex divin. 27. q. 2., & ex cap. Fraternitas 35. q. 10. Si una caro fuerit, hoc est unum principium in semine apto ad generationem. Testo
Hinc ad contrahendam affinitatem non satis est copula sodomitica, aut eunuchi, aut impuberis, aut quomodocumque mere (sic) attentata, quia non habetur commixtio sanguinis apta ad generationem. Testo
E contra satis est quaevis commixtio per se apta ad generationem, etsi haec deinde non sequatur ob sterilitatem, aliave ex causa. Testo
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Tractatus VII, disputatio IV, quaestio I,  caput 2, § 2,2.
Titolo

/ p. 436 / II. Si conjuges copulentur sodomitice, dupliciter peccant, tum contra naturam, tum contra fidem datam: Sanch<ez> [11] l. 9. d. 18.
Cerco traduzione in italiano per questo brano. Chi potesse aiutarmi, mi scriva. Grazie anticipate.
Si incipiant indomitice (sic!), sed animo perficiendi in vase naturali, ibique perficiant, Navar.<rus> [12].& alii quinque doctores apud Mendo [13]n. 141. excusant a mortali: at non excusant Sanch.<ez>, Pal., & alii, quia per se est inchoatio sodomiae: nisi vero extrinsece tantum ibi incipiant, ut excipit Sanch<ez>.
Testo

L'autore ringrazia fin d'ora chi vorrà aiutarlo a trovare immagini e ulteriori dati su persone, luoghi e fatti descritti in questa pagina, e chi gli segnalerà eventuali errori in essa contenuti.

Note

[1] Il testo copiato da: Nicholaus Mazzotta, Theologia moralis, Poletti, Venetiis 1754.
Mazzotta era un gesuita napoletano.

[2] Adam Tanner s.j. (1572-1632), De peccatis ____ ____ ____ ___.
Cito qui le edizioni che ho potuto consultare io, data la difficoltà di trovare la prima edizione di ogni testo.

[3]

[4] I "casi riservati" erano quelli la cui assoluzione in confessione era riservata al vescovo, o a persona da lui espressamente delegata. La sodomia rientrava fra questi casi.

[5] Qui l'autore sta solo citando il testo dell'elenco di casi riservati che non comportano scomunica. Segue il suo commento.

[6] Antonino Diana (1585-1653), Coordinati seu Resolutiones morales, Baglioni, Venezia 1728, 10 voll. (in questa edizione la citazione è a: I, VII, 163 § 2, p. 307)

[7] Paolo Maria Quarti (floruit 1659).

[8] Thomas de Vio, cardinal caietanus (1469-1534), Commentarium in Summa Theologica di san Tommaso d'Aquino [1507-1520], Tip. Poliglotta, Roma 1899, tomo 10.

[9] Thomas Tamburini (1591-1675); forse la Explicatio Decalogi [1658], Societas typografica, Venetiis 1702.

[10].

[11] Thomas Sanchez (1550-1610), De sancto matrimonio sacramento disputationes, Giunti, Venetiis 1625.

[12]. Martin Azpilcueta de Navarra, detto "Navarro" (1492?-1586), autore di un Manuale confessariorum et penitentium [1579?], Guerilius, Venetiis 1616 (anche come: Enchiridion, sive Manuale confessariorum et penitentium).

[13] Andrea Mendo, sj (sec. XVII), Epitome opinionum moralium, Arnaud & Bordé, Lugduni 1674.
 


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